Tugiteenused

Kui õppimine iseenesest ei suju, on vaja tugiteenuseid. Tugiteenus tagab varajase kitsaskohtade märkamise õppetöös, suhtlemises, käitumises. Raskuste korral saab õpilane sobivat toetust.

Raikküla Koolis on lai tugiteenuste võrgustik:

Kõneravi I – VI klassi õpilastele.

Suulise ja kirjaliku kõne loome, mille eesmärgiks on mõistmisoskuse ja suhtlemise parandamine.

Õpiabirühm – lihtsustatud õppe lapsele

On mõeldud :

  • väljakujunemata õpioskuste – ja käitumishäiretega õpilastele, et oskaks ja julgeks teha iseseisvalt
  • Lihtsustatud õppe õpilastele muudatuste tegemiseks mõnes põhiaines.

Individuaalsed õppekavad

  • Toimetuleku- ning hooldusõppe õpilastele arenguvõimaluste arvestamiseks koostöös lapsevanemaga
  • Lihtsustatud õppe õpilastele mõnes põhiaines muudatuste tegemiseks õppetöö sisus

Abiõpetaja

  • Töötab õpetaja juhendamisel, abistab ja TOETAB õpilasi
  • Algklassides, hooldusklassis rakendatud 3,0 ametikohaga.

Teraapiline abi

  • Massaaž
  • Liikumisravi – õues
  • Vesiravi ja soojaravi – hooldusõppele + õpilase vajadusi arvestades
  • Liivateraapia – hooldusõpe, algklassid
  • Muusikateraapia – hooldusõpe
  • Hipoteraapia – hooldusteraapia, toimetulekuõpe, I – VI klass

Arenguvestlused – iga õppeaasta lõpus koostöös lapsevanemaga.

Karjäärinõustamine

Eesmärgiks on, et õpilane teab edasiõppimise võimalusi ning oskab hinnata oma võimeid ja valida elukutset. On praktilist tööd väärtustav ja kutseõppeks valmis:

Õpilaskodu

  • Kindel päevarežiim
  • Toitlustamise 5 x päevas
  • Ringidest osavõtt
  • Õpiabi (ettevalmistustund)

Pikapäevarühm – tagab iga päev koju sõitvatele õpilastele järelevalve ja vaba aja sihipärase kasutamise.

Eelkool – 6. -7.aastane laps tutvub enne koolitulekut õpetaja ja õpilastega, kooli kodukorraga.

  • Nõustab tulevasi lapsevanemaid
  • Selgitab erivajadused
  • Pakub tugiteenuseid

Lisaõpe – lihtsustatud õppe õpilastele peale põhikooli lõppu 1 aasta

Eesmärk on toetada õpilase arengut, iseseisva töö oskusi ja anda töökogemusi reaalses töökeskonnas.

Pikendatud õpe – toimetuleku- ja hooldusõppe õpilastele 3 õppeaastat peale 9.kooliaastat.

Sotsiaalpedagoog

Probleemteemad, millega sotsiaalpedagoog tegeleb:

  • Koolikohustuse täitmine
  • Suhete teemad: õpilane – õpilane, õpilane – õpetaja
  • Psüühikahäiretega õpilased
  • Tõrjutus koolis või peres
  • Teismeliste probleemid
  • Konfliktide korral osapoolte lepitamine
  • Kooli- ja õpilaskodu kodukorra täitmine

Õpiraskustega õpilaste lühikeseks perioodiks kooli vastuvõtmine

Eesmärk:

  • Vaimse taseme määramine
  • Õppimist segavate tegurite selgitamine
  • Õpilaskodu kodukorraga harjumine
  • Tugiteenustega tutvumine
  • Anda nõu nõustamiskomisjoni või eriarsti poole pöördumiseks, lapsevanemale

Maakonna põhikoolide õpetajate nõustamine

Eesmärk:

  • HEV õpilastele õppekava koostamine ja õppevara leidmine
  • Õpilastele logopeediline ja erimetoodiline abi